Hej! Her er Duracell

we-are-duracell-logo-white

Duracell er verdens førende producent af højtydende alkaline batterier, specialbatterier og genopladelige batterier. Siden grundlæggelsen tidligt i 1940’erne har virksomheden skabt et ikonisk brand inden for personlig strømforsyning, og verden sætter sin lid til de kompakte batterier med høj ydeevne. I hjertet af det hele finder man Duracell-kaninen.

Duracell Bunny

VORES HISTORIE

Show / hide

1920'erne Begyndelsen på vores historie

Vores historie begynder tidligt i 1920'erne med en opfindsom videnskabsmand ved navn Samuel Ruben og en entusiastisk producent af wolframtrådfilament ved navn Philip Rogers Mallory. Ruben opsøger virksomheden P.R. Mallory og er på udkig efter et stykke udstyr, han skal bruge til et eksperiment. Men Ruben og Mallory øjner en mulighed: At forene Rubens opfindsomme sind med Mallorys stærke sans for produktion. Deres partnerskab, som kommer til at vare helt frem til Mallorys død i 1975, skaber fundamentet for Duracell International.

Show / hide

1960'erne Duracell er det første batteri på månen

Virksomhedens første alkaline batterier markedsføres under varemærket Mallory. Denne nye generation af batterier er specifikt designet og leveres til Kodak med henblik på at hjælpe med at strømforsyne deres energikrævende kamera Instamatic med indbygget blitz. I 1965 introduceres varemærket Duracell sammen med et fremstød for kundedrevne programmer og produkter. Batterier leveres direkte til Agfa, Kodak og Polaroid – producenter af en ny generation af bærbare forbrugerprodukter såsom båndoptagere og walkie-talkies. I 1969 er Duracell en del af Apollo 11-missionen og bliver det første batteri på månen.

Show / hide

1970'erne Et ikon fødes

I 1971 introducerer Duracell deres ikoniske farver – sort og kobber – der symboliserer batteriformuleringens ledeevne, styrke og overlegenhed. Duracells batterier bliver de første, der reklameres for på tv, og bliver hurtigt en del af dagligdagen i den brede offentlighed med det fængende reklameslogan: "No other battery looks like it. No other battery lasts like it." I 1973 fødes Duracell-kaninen. Reklamebureauet Dancer, Fitzgerald and Sample i New York skaber den mindeværdige tv-reklame med den trommende kanin. Lige siden har kaninen været et symbol på Duracells overlegne ydeevne sammenlignet med almindelige brunstensbatterier. Med årene udviklede kaninfiguren sig fra et være et enkelt stykke legetøj til et legende og afholdt brandikon, der føjer varme og personlighed til brandet Duracell.

Show / hide

2016 Permanent bopæl hos Berkshire Hathaway

Virksomheden Berkshire Hathaway opkøber Duracell. Duracell fortsætter med at fokusere på bæredygtig, brancheledende innovation og skabelse af langsigtet værdi for sine kunder og forbrugere med henblik på at blive verdens mest populære virksomhed inden for personlig strøm

Duracell er verdens største forbrugerbatteriproducent målt efter markedsandel samt den førende producent af højtydende alkaline batterier, specialbatterier og genopladelige batterier. Siden lanceringen af brandet tilbage i 1965 er det vokset og blevet et globalt forbrugerikon, som er kendt for sin kvalitet, pålidelighed og innovation.

Duracell beskæftiger mere end 3.300 ansatte over hele verden og har globale hovedkvarterer i USA, EIMEA og Asien. Den 1. marts 2016 blev virksomheden en permanent del af koncernen Berkshire Hathaway.

Strømforsyner de enheder, der er mest relevante for forbrugere

I gennemsnit sælges der 63 Duracell-produkter hvert sekund over hele verden, og der introduceres flere enheder, som kræver batteristrøm. I forbrugernes øjne er Duracell-kaninen og "kobberhovedet" synonyme med batterier, og vi satser på at bygge videre på denne styrke ved at reagere på nye behovsområder.

Vores ambition er at gøre Duracell til det oplagte valg, når det drejer sig om strømforsyning af enheder, der er mest relevante for forbrugere, og som skaber værdi og succes på den lange bane for vores partnere.

Succes igennem innovation

Duracell har omfattende tradition for nyskabelse igennem konstant udvikling af batterier, der er mere kompakte, mere kraftfulde og mere effektive – og som holder længere en konkurrenternes. Siden 1940'erne, da grundstenen til den oprindelige virksomhed blev lagt, har Duracell været ansvarlig for mange nyskabelser inden for industrien, herunder de første AA- og AAA-alkaline batterier og det første knapcellebatteri til høreapparater. Duracells batterier var de første til at lande på månen og drev den første trådløse mus fra Logitech og gjorde dermed computerarbejde langt mere bekvemt.

Duracells mission, der går på at nyskabe, fortsætter den dag i dag med produkter som Duracell Ultra Power, der er vores bedste og mest kraftfulde alkaline batterier på tværs af alle enheder. Omfattende investeringer i forskning og udvikling sikrer, at Duracells produkter forbliver de mest betroede til alt: fra det nyeste stykke avancerede legetøj og videospilkonsoller til bærbare strømteknologier til lynopladning af smartphones.

At sikre kvalitet og reducere miljøpåvirkning

Duracells kvalitetssikring overgår kravene til ISO 9000-standarderne og gør brug af den højeste råvarekvalitet, barske test og inspektion af ydeevne og energiforbrug. Hvert enkelt Duracell-batteri kvalitetskontrolleres, før det forlader fabrikken, med henblik på at sikre optimal ydeevne.

Duracells unikke "POWERCHECK™" gør det muligt for forbrugerne øjeblikkeligt at bestemme strømniveauet på et Duracell-batteri, således at det evt. kan bruges i en anden enhed med lavere energibehov. Det skaber værdi for vores forbrugere og hjælper med at reducere affald. Duracells overlegne alkaline batterier har i årtier været fri for alle tungmetaller.

Støtte til vores partnere

Duracell er det mest populære batterimærke og anbefales af verdens største enhedsproducenter takket være overlegen, høj ydeevne og højkvalitativ produktoplevelse for forbrugere.