Vores historik

Show / hide

1920'erne Sådan begyndte det

Vores historie tager sin begyndelse først i 1920'erne med en opfindsom videnskabsmand ved navn Samuel Ruben og en entusiastisk producent af wolframtråd ved navn Philip Rogers Mallory. Samuel Ruben opsøgte P.R. Mallory Company for at finde noget udstyr, han skulle bruge til et eksperiment. Men både han og Philip Mallory øjnede en mulighed for at slå sig sammen og udnytte Rubens kreative opfinderevner sammen med Mallorys store erfaring som producent. Dette samarbejde, som varede frem til Mallorys død i 1975, var det fundament, som Duracell International blev bygget på.

Show / hide

1960'erne Duracell første batteri på månen

Vores første alkaliske batterier markedsføres under handelsnavnet Mallory. Denne nye generation af batterier er udviklet specielt og leveres til Kodak som strømkilde til deres strømkrævende Instamatic-kamera med indbygget blitz. I 1965 lanceres handelsnavnet Duracell i forbindelse med et fremstød for forbrugerbaserede kampagner og produkter. Vi leverer batterier direkte til Agfa, Kodak og Polaroid, som er producenterne af en ny generation af bærbare forbrugerenheder, bl.a. båndoptagere og walkie-talkier. I 1969 er vi med Apollo 11-missionen og bliver de første med et batteri på månen.

Show / hide

1970'erne Et ikon fødes

I 1971 lancerer vi vores ikoniske kobber- og sortfarvede design, som symboliserer batteriets ledeevne, styrke og førsteklasses egenskaber. Duracell-batterierne er de første batterier, som markedsføres via tv-reklamer, og de bliver hurtigt en del af dagligdagen i den brede offentlighed med det fængende reklameslogan "No other battery looks like it. No other battery lasts like it." I 1973 kommer Duracell-kaninen til verden. Reklamebureauet Dancer, Fitzgerald and Sample i New York står bag den mindeværdige tv-reklame med den trommende kanin. Lige siden har kaninen været et symbol på Duracells suveræne ydeevne sammenlignet med almindelige brunstensbatterier. Med årene gik kaninfiguren fra at være et stykke legetøj til at blive et legesygt og populært ikon, der tillægger Duracell-mærket et eget og hyggeligt image.

Show / hide

2016 Opkøbes af Berkshire Hathaway

Det amerikanske holdingselskab Berkshire Hathaway opkøber Duracell. Duracell fokuserer fortsat på bæredygtig vækst, brancheførende innovation og på at skabe langsigtet værdi for sine kunder og forbrugerne med det mål at blive verdens bedste virksomhed med produkter til personlig strømforsyning.

Show / hide

2019 Kaninen får sin egen stemme

I 2019 siger Duracell-kaninen sine første ord! Samtidig lancerer vi en spritny kampagne med titlen "Power On". Med sin nye stemme er Duracell-kaninen på en mission med det mål at motivere strømenheder rundt om i verden til at sætte strøm på, så forbrugeren får længere strømtid.

Show / hide

2020 Lancering af Duracell Optimum – vores nye generation af batterier

Duracell Optimum er vores mest revolutionerende innovation til dato. Duracell Optimum 1,5 V AA- og AAA-batterier er baseret på en specialudviklet produktsammensætning, som hjælper med at forbedre funktionaliteten af forbrugerudstyr. De holder længere i nogle enheder, f.eks. trådløse controllere til Xbox One, og andre enheder, f.eks. fjernstyrede legetøjsbiler, fungerer hurtigere og bliver sjovere at lege med, eller de får batteridrevne skruetrækkere til at rotere hurtigere.
Du får mere ud af dine enheder med Duracell Optimum!

VORES VÆRDIER

VORES VÆRDIER Vores kultur er baseret på fire kerneværdier, som danner grundlaget for, hvordan vi driver vores virksomhed

  • Samarbejde

    Vi samarbejder som et hold for at føre virksomhedens strategier ud i livet

  • Ejerskab

    Vi tilstræber høje standarder, vi handler rettidigt, vi er konstant nysgerrige, og vi løser problemer kreativt

  • Pålidelighed

    Vi gør altid det rette for virksomhedens og selskabets langsigtede ve og vel

  • Tillid

    Vi skaber resultater via en åben ledelsesstil for os selv og for andre

Content Image